W 2002 roku Wojewoda Kujawsko-Pomorski Pan Romuald Kosieniak wyróżnił „Za szczególne osiągnięcia żeglarskie na morzu” kapitana Bronisława Radlińskiego za opłynięcie na S/Y „Solanus” wysp Svalbardu oraz osiągnięcie 81° 06’ N S/Y „Solanus” wokół Svalbardu – raport z rejsu
Autor: Bronisław Radliński
23.07.01 poniedziałek – godzina 1615 wychodzimy z norweskiego portu Trondheim. O godzinie 2105 wpływamy do fiordu Trondheims – Leia.
24.07.01 wtorek – godzina 0300 jesteśmy już w fiordzie Fro – Havet zakończonym wyspą Halten by ostatecznie wyjść na otwarte morze norweskie.
25.07.01 środa – godzina 1610 osiągamy szerokość 66°33’33” N. Płyniemy kursem wprost na Svalbard ze średnią prędkością 5w. Wieje z kierunku SW. Daje się odczuć coraz zimniejszy wiatr.
27.07.01 piątek – wiatr zmienił kierunek na zachodni i stężał do 7°B. Płyniemy półwiatrem lewego halsu ze średnią prędkością 6w. W tym dniu mamy najlepszy przebieg dobowy w całym rejsie – 139Mm.
31.07.01 wtorek – godzina 0100, wiatr zmienią kierunek z NE na N. Idziemy na żaglach kursem 075° do zachodniego brzegu Spitsbergenu. O godzinie 0700 osiągamy pozycje 71°00’N , 12°32’E , mijając prawy trawers fiordu Horsund w odległości ok. 40 Mm. Rzucamy żagle i uruchamiamy silnik by zmienił kurs drogi na 010°. O godzinie 2000 osiągamy prawy trawers fiordu Bellsund idąc ciągle na silniku pod wiatr.
01.08.01 środa – godzina 1245 cumujemy w porcie Longyearbyen. Tu spotykamy polski jacht Eltanin z Gdańska oraz statek badawczo-naukowy Oceania.
02.08.01 czwartek – do nabrzeża Longyearbyen dochodzi rosyjski statek badawczo-naukowy Profesor Małczanow. Nawiązujemy rozmowę z jego pierwszym oficerem, pytając o sytuacje lodowa wschodniej strony Svalbardu. Odpowiedź jest optymistyczna: „Svalbard jest wolny od lodów”. Dodatkowo z biura portowego dostajemy mapkę lodową Svalbardu na dzień
03.08.01. Uzupełniamy paliwo, wodę, ładujemy akumulatory.
03.08.01 piątek – godzina 1300 wychodzimy z Longyearbyen kierując sie do Barentsburga a już o godzinie 1800 cumujemy w Barentsburgu.
04.08.01 sobota – godzina 0200 odchodzimy z Barentsburga w kierunku ostatniego portu na Svalbardzie jakim jest Ny Alesund. Żegluga trwa 26 godzin w większości pod silnikiem ze względu na przeciwny wiatr.
05.08.01 niedziela – cumujemy w Ny Alesundzie. Sprawdzamy stan techniczny jachtu, usuwamy usterki wynikłe w trakcie rejsu. Uzupełniamy zapasy wody, zwiedzamy osadę.
07.08.01 wtorek – godzina 1410 oddajemy cumy z nadbrzeża Ny Alesund kierując jacht dalej na północ, idąc na silniku.
08.08.01 środa – godzina 1850 pozycja 80°N , 14°30’E , mijamy lewy trawers wyspy Moffen. Ciągle idziemy na silniku.
09.08.01 czwartek – godzina 2210 pozycja 80°52’N , 20°15’E , mijamy prawy trawers wyspy Rossoya.
10.08.01 piatek – godzina 0920 z pozycji 81°01’N , 25º02’E w odległości około 1 Mm prawą burtą trawersujemy pierwszą dużą górę lodową. Idziemy kursem drogi 075° z prędkością 3w na zarefowanym rolfoku i bezanie. Wieje z południowego wschodu. O godzinie 1130 z prawej burty w namiarze 045° ukazuje się następna duża góra lodowa w odległości około 1Mm. O godzinie 1140 z lewej burty w namiarze 20° dryfuje trzecia góra lodowa. W stosunku do poprzednich jest bardzo mała, dlatego też zobaczyliśmy ją z odległości 2kb. O godzinie 1400 osiągnęliśmy pozycję 81°06,2’N , 26°38,8’E. Widzialność bardzo dobra, siła wiatru 5-6°B z kierunku południowo-wschodniego, stan morza 4. O godzinie 1625 trawersujemy prawą burtą czwartą górę lodową, odległość 0,5Mm.
11.08.01 sobota – mijamy jeszcze trzy góry lodowe w bezpiecznej odległości. Godzina 2200 mijamy lewy trawers wyspy Kvitoya w odległości około 5Mm. Wyspy nie widzimy ze względu na bardzo dużą mgłę.
12.08.01 niedziela – godzina 2400 prawy trawers Wysp Króla Karola, odległość około 8Mm, w dalszym ciągu duża mgła.
14.08.01 wtorek – godzina 1815 w odległości około 12Mm lewy trawers wyspy Hopen. Widoczność dobra na tyle, że wyspę widzimy w całej okazałości.
xx.08.01 czwartek – godzina 1400 w odległości około 40Mm prawy trawers wyspy Bjornoya.
24.08.01 sobota – godzina 2400 po 18 dniach ciągłej żeglugi z Ny Alesundu wreszcie cumujemy w porcie Alesund.
27.08.01 poniedziałek – godzina 1150 wychodzimy z Alesundu kierując się do Helsingoru.
03.09.01 poniedziałek – godzina 1335 cumujemy w basenie jachtowym Helsingor. Po 19 godzinach postoju uzupełniamy wodę, ładujemy akumulatory i 04.09.01 o godzinie 0815 oddajemy cumy.
06.09.01 czwartek – godzina 2015. Nareszcie wpływamy do Helu by ostatecznie dokonać odprawy celnej.
07.09.01 piątek – Górki Zachodnie, oficjalne zakończenie rejsu, wyokrętowanie załogi:
- Kapitan Bronisław Radliński k.j
- I oficer Andrzej Urban,
- II oficer Przemysław Wroński
- III oficer Robert Chorążewicz
- IV oficer Robert Chorążewicz
- załoga: Jarosław Pietras,
- Stanisław Guzek,
- Marek Przewiąźlikowski,
- Tomasz Marasek